R E K L A M A :
 Newsletter >
 Wyslij znajomym >
 Dodaj do ulubionych
  Szukaj na stronie.
Jestes 41153541 gosciem na naszej stronie
Aktualizowano: 2024-04-15
Wrzesień pod znakiem 65. Tour de Pologne

 

65. Tour de Pologne okazał się sukcesem nie tylko sportowym, ale również marketingowym. Tak dobrej oglądalności wyścig nie miał nigdy w historii.

Skumulowana widownia wszystkich programów, gdzie pojawiły się ekspozycje TdP, wyniosła we wrześniu ponad 160 milionów, wynika z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research na podstawie własnego monitoringu oraz danych TNS OBOP oraz AGB Nielsen Media Research.


W tegorocznym 65. Tour de Pologne wystartowała ośmioosobowa reprezentacja Polski.

W ostatnim czasie, jedynie w 2002 roku ta wartość była zbliżona, wyniosła 145 milionów, potem było już gorzej (prawie 107, 94, 99, prawie 83 i prawie 88). oblvlo watches

Zainteresowaniu wyścigiem w telewizji paradoksalnie mogła zwiększyć pogoda, która w tym roku była niezbyt sprzyjająca do śledzenia kolarzy na żywo. - Frekwencja na trasie była bardzo dobra - mówi jednak Adam Siluta, dyrektor marketingu TdP. - Tym bardziej rekordowe wyniki oglądalności nas cieszą - dodał.

Głównie dzięki temu wyścigowi kolarstwo szosowe znalazło się we wrześniu na pierwszym miejscu w rankingu dyscyplin według wartości wyeksponowanych marek wyprzedzając piłkę nożną, Formułę 1, siatkówkę męską czy żużel.

We wrześniowym badaniu efektywności sponsoringu sportowego rankingi ekspozycji sponsorów zdominował 65. Tour de Pologne. Wyjątkowo dobre pory emisji w telewizji publicznej oraz ich częstotliwość poskutkowały oglądalnością, jakiej nie było od lat. Ponad 160 milionów widzów zgromadziły łącznie wszystkie programy, gdzie pojawiły się marki związane z TdP. Zyskały na tym firmy zaangażowane w wydarzenie. Pierwszą piątkę sponsorów września stanowiły Polkomtel, Fiat, BGŻ, Skandia oraz TVP, wszystkie dobrze widoczne na trasach TdP. Jednocześnie wrzesień stał się miesiącem, gdzie łączna, szacowana medialnie, wartość polskiego sponsoringu przekroczyła 1 mld złotych, czyli wartość jaką polski rynek uzyskał w ciągu całego roku 2007.

Łączna oglądalność 65. Tour de Pologne w TVP1 wyniosła ponad 35 milionów osób. To rekord Tour de Pologne. Największą oglądalność miała Kronika Tour de Pologne z 3. etapu, którą zobaczyło ponad 5,5 miliona widzów. Największą oglądalność z relacji bezpośredniej miała transmisja z ostatniego etapu Tour de Pologne. Krakowski finał zobaczyło w TVP1 blisko 2 miliony osób.

Przypomnijmy, że w 65. Tour de Pologne (od 14 do 20 września 2008) startowała ośmioosobowa reprezentacja szosowców Polska-BGŻ. Podopieczni selekcjonera Piotra Wadeckiego dobrze zaprezentowali się polskiej publiczności. Najlepszy z Polaków w klasyfikacji generalnej Marek Rutkiewicz był 10., a Marcin Sapa wygrał klasyfikację na najaktywniejszego kolarza wyścigu.

TEKST NAPISANY: 27 października 2008. Godzina 8.15.

 

 

 

 
 

Logo BCM Nowatex - Producent odzie�y rowerowej, sportowej, kolarskiej

EUROBIKE

 

 
WSTECZ HOME E-MAIL